In My Life -Beatles

There are places I remember

私には忘れない場所があって

All my life, though some have changed

人生で、あるものは変わってしまったし

Some forever not for better

もう良くならないものもあるし

Some have gone and some remain

消えてしまったものも残っているものもある

All these places have their moments

全ての場所にそれぞれの瞬間があるの

With lovers and friends I still can recall

恋人とだったり友達とだったり、今でも思い出すわ

Some are dead and some are living

もういない誰かも、今もいる誰かのことも

In my life I've loved them all

私の人生で彼ら全てを愛してきた

But of all these friends and lovers

でもその友達や恋人たちの中にも

There is no one compares with you

あなたと比べられる人はいない

And these memories lose their meaning

全ての記憶は意味を失くしてしまうの

When I think of love as something new

だって愛が何か新しいもののように感じるから

Though I know I'll never lose affection

愛しさは絶対に消えたりしない

For people and things that went before

今まで出会った人たちや出来事への

I know I'll often stop and think about them

きっと時々立ち止まって彼らのことを思い出す

In my life I love you more

でも私の人生であなたをもっと愛してる

Though I know I'll never lose affection

そう、愛しさはこれからも消えたりしない

For people and things that went before

過ぎ去った人たちや出来事へ

I know I'll often stop and think about them

立ち止まって彼らのことを思い出すこともきっとあるわ

In my life I love you more

でも人生で何よりもあなたを愛してる

In my life I love you more

私の人生で誰よりもあなたを愛してる

In My Life/Beatles

なんとなく自分の言葉で和訳してみたくなった曲。中学生の時に英語の先生が教えてくれたThere is no one compares with youって言う言葉の響きが忘れられないな。

田中先生、多少はこの歌の歌詞が身に染みる年になりました。笑